Wanneer iemand op jouw website terecht komt via Google, is de landingspagina vaak de eerste pagina die de bezoeker ziet. Een goede landingspagina moet je bezoeker daarom direct kunnen overtuigen. Hoe je het best zo’n landingspagina kan maken vertellen we je in dit blogbericht.
Benieuwd hoe jouw online marketing kan groeien? Doe onze gratis scan!
Mocht je nog geen idee hebben wat de betekenis van landingspagina precies is, dan leggen wij het even voor je uit. Een landingspagina is een pagina op je website, speciaal ontworpen om nieuwe bezoekers op je website te ontvangen. Vaak kom je op een landingspagina terecht vanuit Google, via een advertentie of vanuit een zoekopdracht.
Relevanter en verhoogde conversie
Een goede landingspagina sluit precies aan op de zoekopdracht van de bezoekers. Je landingspagina is dus relevant en bezoekers blijven hierdoor langer op je website. De kans op conversie is hierdoor ook hoger, hiervoor moet je landingspagina natuurlijk wel conversiegericht zijn ontworpen.
Minder advertentiekosten met een goede landingspagina
Wist je dat je kosten kan besparen door te adverteren op relevante zoekwoorden? Hoe beter je pagina aansluit op een bepaald zoekwoord, hoe minder je hoeft te betalen per klik. En zoals hierboven beschreven, kan je ook meer conversie behalen door een goede landingspagina te maken. Dat komt weer neer op meer omzet behalen uit je advertentie kosten.
Een landingspagina maken kan voor meerdere doeleinden. Bij een webshop worden advertenties vaak ingezet om de verkoop te boosten, maar dat hoeft niet persé! Je kan landingspagina’s ook inzetten voor zachte conversies. Met een zachte conversie weet je namelijk dat iemand wel interesse heeft in je product of dienst, maar nog niet klaar is om een aankoop te doen.
Een aantal voorbeelden voor landingspagina doeleinden:
Stel prioriteiten
Je kan niet alles in een landingspagina verwerken. Een landingspagina moet namelijk overzichtelijk zijn. Het is bedoeld om je bezoeker te overtuigen en te lange lappen teksten dragen hier niet aan bij. Stel prioriteiten en verwerk alleen de belangrijkste dingen op de landingspagina. Probeer teksten ook zo kort en duidelijk mogelijk te omschrijven.
Maak je landingspagina conversiegericht
Zoals we net hebben besproken is het belangrijk om een doel voor je landingspagina te bepalen. Schrijf en ontwerp deze landingspagina met het doel in je achterhoofd. Zorg ervoor dat er een duidelijke call-to-action knop aanwezig is. Vermijd linkjes in je landingspagina die niet bijdragen aan het hoofddoel, dit kan namelijk alleen maar afleiden.
Overtuig je bezoekers
Een ladingspagina maak je om je bezoekers snel te kunnen overtuigen van je product of dienst. Een goede manier om dit te doen is door reviews/testimonials te plaatsen, de voordelen te benoemen of USP’s. Wat zijn de pijnpunten van de doelgroep? Speel hier op in.
Gebruik beeld!
Mensen zijn visueel ingesteld, maak hier dus ook gebruik van. Gebruik afbeeldingen en/of illustraties. Dit maakt je tekst meteen ook een stuk duidelijker, want beelden zeggen meer dan woorden. Maak gebruik van korte alinea’s en wissel dit af met beeldmateriaal. Zo kan de bezoeker een pagina makkelijk scannen.
Wij hebben even onze eigen landingspagina als voorbeeld genomen. De pagina waar je een conversie optimalisatie scan kan aanvragen. Zoals je ziet hebben we in de banner al de voordelen en USP's van de conversie optimalisatie scan benoemd en staat er een duidelijke call-to-action knop. Onze primaire doel van deze pagina is ervoor zorgen dat bezoekers de conversie optimalisatie scan aanvragen, als secundaire doel hebben we dat bezoekers contact met ons kunnen opnemen.
Verder op de pagina hebben we alleen de meest belangrijke informatie staan, zoals de uitleg wat de conversie optimalisatie scan inhoud en een inkijkexemplaar ervan. Als laatst onderbouwen we het bedrag dat wij vragen voor de conversie optimalisatie scan. De pagina is snel te scannen, en wordt afgewisseld tussen afbeeldingen en korte alinea's.
Contact opnemen kan via: advies@onlinemarketingscans.nl